ELUSTIIL / HEAOLU / KULTUUR

3 rumalamat asja, mida sa väga külmal talvehommikul autoga teha saad

Külmad talvehommikud on siin ning autodele tähendab see tuska, sest paljud juhid ei tea, kuidas talvehommikul autoga ümber käia.

On aga 3 tegevust, mida alatihti talvel valesti tehakse ja mida tuleks vältida.

Ära rebi!

Kõik teavad seda tunnet, kui astud külmal hommikul auto juurde, hakkad ust avama ja see on kinni jäätunud. Harilikult järgneb sellele mõni sekund köievedu ja uks tiritakse lahti. See võib aga palju õnnetumalt lõppeda.

Kui ukselingist külma ilmaga tirida, on üle keskmise tõenäosus, et järgmisel hetkel on ukselink sul peos, mitte enam auto küljes. Kui seda aga ei juhtu, võid puruks rebida tihendid, mis auto kere ja ukse vahel niiskust eemale hoiavad.

Kui uks ei taha avaneda, proovi teisi uksi ja leia üks, mis avaneb. Roni sealt sisse ja ava uks seestpoolt koputades.

Selleks, et sellist olukorda vältida, tasub sõita autoga kuskile sooja, lasta tihenditel ära kuivada ja käia need silikonsprei või -pulgaga üle. See takistab edasist jäätumist.

Oota!

Kui autosse edukalt sisse saadud, tuleb see käima panna. Kui auto lume ja jääga kaetud pole, võib tekkida tahtmine kohe sõitma hakata. Seda tasuks aga vältida. Kui auto on öö otsa külmas seisnud, on õlid paksud ning ei määri mootorit korralikult, seega võivad kõrgemad pöörded mootorile liiga teha.

Pärast auto käivitamist tasuks oodata pool minutit kuni minut ja alles siis sõitma hakata. Kõige paremini tunneb õige hetkel sõitmiseks ära siis, kui pöörded langevad taas normaaltasemele, pärast seda, kui need on käivitamise järel veidi kõrgemal püsinud.

Mis teha?

Kui pöörded on langenud ja tahad sõitma hakata, kuid rool ei taha hästi keerata, siis ära sunni. Suure tõenäosusega on rattakoopas suur jääkamakas, mis takistab rataste liikumist. Kui üritad rehviga sellest läbi suruda, võid teha liiga rehvile endale, või veermiku detailidele.

Rooli sunniviisilise keeramise asemel tuleks minna välja ja üritada jääkamakas koopas ära puhastada. See võib osutuda aga väga raskeks, kui see on ööga kõvaks külmunud. Kõige parem on koopaid puhastada pärast igat sõitu, kui lumi on veel pehme.

Kui jääkamakas on võrdlemisi väike ja pööramist liialt ei sega, võib kaaluda ka iseteenindus-pesulasse sõitmist, et seal see vee abil eemaldada.

Kui aga jääkamakas uuest kodust lahkuda ei soovi ning rattaid korralikult pöörata ei saa, tuleks avalikelt teedelt eemale hoida ning üritada koduste vahenditega sellest lahti saada.

Allikas: Autogeenius
Autor: Gregor Sibold

Close