AED JA KODU

Eestis sündis mööblitootjate Booking.com: üks firma lahendab kõik mööbli tellimise kitsaskohad

Eesti ettevõte Furnum on justkui eritellimusmööbli Booking.com, mis aitab lihtsa vaevaga leida endale sobiva mööblitootja, vahendab ja nõustab mööbli valmistamise osas ning näitab sulle, milline on hea tootja.

Kõik, kes kunagi elus on pidanud eritellimusel mööblit tellima, teavad selle protsessi ülimalt keerulist kulgu. Sul kas on mõni hea tuttav, kes tunneb mööblimaailma peensusi, või asud ise end selle maailmaga kurssi viima. Alguses googledades end läbi suurtootjate reklaamilaviinist, jõudes seejärel ka teiste Eesti mööblitootjateni, keda täna on tegutsemas üle 600. 

Orienteerumine selles maailmas on keeruline ja aina raskemaks läheb, kui saadad oma soovi mitmesse eri firmasse. Ja hoidku selle eest, et sul oma päringus mõni oluline detail mainimata jääb – siis küsivad kõik 10 firmat sinu käest sama küsimust, millele eraldi vastata tuleb. “Mõned küsivad meili teel, mõned telefoni teel ja siis sa räägid neile seda ühte ja sama asja. Jälle küsitakse seda köögi tasapinna materjali. Aga kust ma tean mis materjali ma tahan, et ta oleks vastupidav, hea hooldada ja punast värvi,” toob Furnumi tegevjuht ja kaasasutaja Hristo Neiland näiteks. Seega kulub praegu mööbli ostmisele tohutult aega, sest ainuüksi nädal kulub sellele, et teada saada, millisest firmast üldse köögimööblitgarderoobi või muud erilist tellida võiks. Furnum tuleb siin appi ja kaotab kõik need kitsaskohad sinu jaoks hoobilt ära.

Kuidas asjad paremaks muutuvad?

Furnum leiab sulle sobiva mööblitootja ja hangib ka mugavalt pakkumise. Kodulehel on vorm, mis aitab sind päringu koostamisel ja kui infot peakski puudu jääma, võtab Furnum ühendust ja küsib vajaliku info sinu käest ühe korra ära, enne kui päringu sadadele Eesti mööblitootjatele saadab. Seejärel saavad mööblitootjad saata sulle pakkumisi, mida on võimalik mugavalt näha ja võrrelda otse Furnumi keskkonnas. Seal samas on võimalik ka tootjaga suhelda. Õige pea lisandub sellele ka võimalus näha erinevate tootjate profiile, et neid lihtsamalt võrrelda. “Sa said pakkumised, suhtluse tootjaga, aga nüüd oleks vaja kellegi kinnitust, et see tootja on adekvaatne,” räägib Neiland. 

Kui tavaliselt lähevad inimesed selleks Facebooki gruppidesse, kus ühe firma kohta on kõrvuti nii taevani kiitev kui ka põrgupõhja needev kommentaar, siis Furnum loob igale firmale profiili, kus kirjas aus tagasiside. “Meil on tootjate kohta tootjaprofiilid, kus näeme nende näidiseid ja infot, aga kõige väärtuslikum sellest on reaalsete klientide tagasiside. Tagasiside teeb eriti väärtuslikuks see, et seda saavad anda vaid kliendid, kes on ka päriselt mõne tootja käest mööblit tellinud. 

Kuid mis saab siis, kui sa köögi või garderoobi rajamisest tõesti mitte mõhkugi ei taipa ning mõtled seejuures täiesti valedele asjadele? Ka siin pakub Furnum abi. “Meil on konsultatsiooniteenus, mis on küll tasuline, 60 eurot. Selle sees on kogu esialgne konsultatsioon, disain ja ka eskiisjoonis. Mõõdud peab ise võtma, kohapeale me mõõte võtma ei lähe, aga kõik muu saab ta selle eest kätte,” räägib ta. 

Just jooniste tegemine on üks osa päringust, mille inimesed sageli ära unustavad. “Me ei ava ühtegi päringut tootjatele, kui seal ei ole joonist. Kui kliendil on võimalik teha ise joonis, ükskõik, kas see on käsitsi tehtud, Paintis, või kus iganes, on see hea. Ilma eskiisjooniseta ei võta ükski tootja isegi ühendust,” selgitab ta. Kui mõõtmisel või jooniste tegemisel tekib muresid, on Furnumil põhjalik blogi, kus kirjas kõik hea päringu koostamiseks vajalik info ning kui endiselt muresid paistab, tulebki appi klienditeenindaja.

Suhelda saab kliendihalduritega nii meilitsi, telefoni teel või teha isegi videokõne, kui soov on planeeritavat paika lähemalt näidata. “Inimene, kes on täielik võhik, saabki Furnumist kõige suurema võidu. Ta sisestab viie minutiga oma päringu, meie kliendihaldur võtab temaga ühendust, uurib, kui palju ta teab, kui on näha, et on palju abi vaja, pakub talle, kas see konsultatsiooniteenus talle sobiks, seejärel tehakse konsultatsioon ära, läheb päring üles,” selgitab ta tööprotsessi. Nõustamisteenus jääb kehtima, seega kui inimesel on vaja abi erinevate mööblifirma pakkumiste vahel valimisel, aitab Furnumi kliendihaldur ka selgitada, miks mõni osa ühes pakkumises on odavam kui teine ning miks on üks kapiukse materjal kallim kui mõni muu materjal. Ja teadmist Furnumi kliendihalduritel jätkub.

”Mitte ükski neist ei ole töötanud vähem kui 5 aastat mööblitööstuses,” sõnas ta.

Isikliku sideme loomine kliendiga on Furnumi jaoks väga oluline. Inimesega suheldakse ka siis, kui päringus on kõik andmed olemas, just seepärast, et inimene tunneks end hästi ja teaks, et tema päringuga tegeletakse.

Kasu ka tootjatele

Furnumi puhul on kasu ka tootjale, kes näeb kõiki Furnumi pakkumisi ühes keskkonnas ning saab nendele ka mugavalt vastata. “Vahel aitame klienti lisaks, kui me teame, et tal on mõni väga spetsiifiline asi ja mõni meie tootja ei ole võibolla päringut märganud, siis me anname teada, et kuule, see on otse sinu rida,” räägib Neiland. 

Furnum plaanib peagi liikuda ka välisturgudele, aidates esmajoones Eesti tootjatel välismaistele turgudele siseneda. Väiksemas skaalas toimib see juba siin Eestis, kus kohalikud tootjad on ka Eesti mõistes uutele turgudele jõudnud. “Meil on üks hea näide, kus Ida-Virumaa ettevõte hakkas järsku Tallinnasse tootma. Tema jaoks oli see uus turg. Meie toome talle Tallinna päringud, tema teeb väga hästi mööblit ja hinnad on natukene madalamad kui Tallinnas. Tootjal avanes täiesti uus turg, 8-10 projekti Tallinnas igas kuus, enne oli umbes kaks kuni kolm aastas,” räägib Neiland.

Back to top button
Close