TERVIS

Kas nädala­vahetusel kaua magamine võib keha­kaalu vähendada?

Uuringus, mille tulemused avaldati ajakirjas Sleep leiti, et unepuudus võib põhjustada hormoon- ja ainevahetushäireid ning teadaolevalt suurendab rasvumisohtu.

Jah, nädalavahetustel kauem magamine, millega vähendatakse nädala sees tekkinud unevõlga, võib aidata inimesel oma kehakaalu langetada, leiti Lõuna-Koreas tehtud uuringus.

“Lühike uni, mis tavaliselt põhjustab unevõlga, on paljudel juhtudel tavaline ja paratamatu ning on ülekaalulisuse, hüpertensiooni, südamehaiguste ja suremuse riskiteguriks,” ütles uuringu juhtivteadur, Seouli riikliku ülikooli Budangi Haigla doktor Chang-Ho Yun.

Kauem magamine võib olla parem kui tukastamine, kuna sellisel juhul on uni sügavam ja jälgib paremini organismi magamise-ärkveloleku rütmi, ütles Yun. Selleks, et kindlaks teha, kuidas nädalavahetusel kauem magamine on seotud kehakaaluga, kasutasid teadlased andmeid, mis oli saadud üleriigilises küsitluses, ms hõlmas üle 2000 inimese vanuses 19-82 aastat.

Lisaks küsisid teadlased intervjueeritavate pikkust ja kehakaalu, nende uneharjumusi nädala sees ning nädalavahetustel, meeleolu ja haigusi. Selle teabe abil määrasid teadurid inimese kehamassiindeksi (KMI), mis on inimese kaalu ja pikkuse suhe.

Nädalavahetusel kauem magajad olid defineeritud kui inimesed, kes magasid nädalavahetusel öö kohta kauem kui nädala sees.

Back to top button
Close