MEELERAHU

Mida teeb jooga keha ja vaimuga?

Sajanditevanune Indiast pärit jooga on juba ammu saanud ka läänemaailmas tasakaalu ja heaolu sümboliks.

Erinevate joogaliikide harjutustel on kehale ja meelele väga palju mõjusid. Lisaks füüsilistele harjutustele on selle taga ka maailmavaade, moraali- ja eetikakoodeks, toitumine ning filosoofia.

Parandab mõtlemist ja ajutööd – ainult 20 minutit hatha joogat annab keskendatuse ja mälu muutub paremaks. USA Illinoisi ülikooli teadlaste katse näitas, et pärast joogat suutsid katsealused vaimsete võimete teste paremini teha.

Alandab stressi – jooga liigutused käivitavad organismis valkude tootmise aeglustumise, see aga toob kaasa organismi lõdvenemise. Koos sellega väheneb stress.

Mõjutab geneetikat – teadlased on teinud kindlaks, et jooga mõjub isegi geenide ja rakkude tasemel, andes immuunrakkudele nii-öelda jõudu juurde.

Muudab painduvamaks –  Colorado ülikooli uuring näitas, et Bikram jooga, mis koosneb 26 harjutusest, mida tehakse 90 minuti jooksul kuumas ruumis, muutis õlgade ja alaselja liikuvust. Samas kahandas keharasva kogust.

Alandab vererõhku – joogast saavad kasu vererõhuprobleemide käes vaevlejad, kuna kõrge vererõhk alaneb. Teadlased tegid katse milles võrdlesid kõrge vererõhuga jooga tegijaid ja kõrge vererõhuga isikuid, kes tegelesid tervisekõnni ja tervisliku toitumisega. Jooga tegijatel vererõhk alanes.

Kopsude maht suureneb – USA Balli ülikooli uuring näitas, et pärast 15 nädalat hatha jooga harrastamist muutub kopsude maht suuremaks. See võimaldab sügavamalt hingata.

Seksuaalfunktsiooni paraneb  – uuring näitas, et jooga kasvatab naiste ja meeste seksuaaliha, seksuaalset võimekust ja võimet saada orgasme. Jooga aitab keha ja seksuaaltšakraid paremini tundma õppida.

Kaelavalude kadumine – Saksamaal tehtud uuring paljastas, et neli nädalat iyengari joogat aitas kaasa sellele, et harrastajatel kadus krooniline kaelavalu. See jooga on hatha jooga liik, kus rõhk on kaela õigesti liigutamisel.

Stressi vähenemine – 12 nädalat joogat kahandab stressi ning kasvatab ajus neurotransmitterite gammaaminovõihape (GABA) taset. Gabat seostatakse stressi, depressiooni ja ärevusega.

Kroonilise seljavalu kadumine – iyengari jooga aitab ka kroonilise seljavalu korral. Seljaga tehakse vastavaid harjutusi, mis valu kahandavad.

Parem tasakaalutunnetus – erinevad jooga liigid aitavad kaasa kehalise tasakaalu paranemisele. Iyengari jooga harjutused on aga eriti kasulikud vanemaealistele, kellel võib tasakaaluga probleeme olla.

Tugevamad luud – jooga harrastamine muudab ka luud tugevamaks, kuna luude mineraalsus ei kahane, vaid kasvab. Arst Loren Fishman tegi luu-uuringu jooga harrastajate ja mitte harrastajatega. Jooga harrastajatel oli ka kaks aastat pärast esmast uuringut luude tihedus korras, mitte harrastajatel olid luud hõrenenud.

Normaalne kehakaal – teadlased leidsid jooga ja kehakaalu vahelise seose. Ülekaalulistena joogat harrastama hakanutel muutus kehakaal normaalseks. Normaal kaalus olijatel aga säilis normaalne kehakaal. Alakaalulistel muutus kehakaal normaalseks.

Südamehaiguste ennetamine – jooga alandab vererõhku ning parandab südame tööd. Koos sellega alaneb ka kolesterool ja veresuhkru tase.

Close
Close