AUTO

Puust ja punaseks: miks ja millal eelistada diislit?

Kuigi autotööstus sammub hoogsalt elektrilise tuleviku poole, ei tasu kindlasti veel sisepõlemismootoreid maha kanda. Bensiini-ja diiselmootorite vaheline igikestev vägikaikavedu pole kaugeltki veel läbi saanud ja põhjuseid eelnimetatute soetamiseks leidub kuhjaga. Sellest tulenevalt – millised on tänapäeval diiselmootoriga auto soetamise argumendid?

Uued diiselmootorid on puhtamad ja keskkonnasäästlikumad

Ajad, mil musta tossu tahmavad ja valjud diislid tänavatel ringi vurasid, on möödas. Keskkonna säästmise aktuaalsuse saatel on uued diiselmootorid teinud tohutu arenguhüppe. Näiteks bensiinimootoriga samalaadset jõudu omav diisel töötab hoopis madalamatel pööretel ning paiskab seetõttu õhku ka vähem CO2 heitmeid. Ning kuna kütusekulu on väiksem, on ka üldine heitmekogus väiksem. Manalateed on läinud ka vali traktorlik klõbin – paljud uued diiselmootorid kõlavad vägagi vaikselt ning ei tekita suurt vibratsiooni.

Diislid kestavad kauem & hoiavad paremini hinda

Diiselmootoritega sõidukid maksavad reeglina “bensukatest” rohkem tänu oma keerukusele ning vastupidavatest materjalidest tulenevatele tootmiskuludele. See avaldub ka autot hooldades – tugevama konstruktsiooni tõttu võivad õigesti kasutatud diislid kesta kauem kui keskmised bensiinimootorid. Kes meist poleks kuulnud legendaarsetest miljoni-kilometraaži-diislist või hoopis rapsiõli peal aastakümneid veerenud masinast? Positiivne on ka see, et müügimõtteid mõlgutades on võimalik diiselauto kopsakama hinnaga maha müüa. Järelturul hoiavad nad oma hinda paremini just eelnimetatud põhjuste tõttu.

Diiselmootori kütusekulu on väiksem

See väide ei tule ilmselt enam kellelegi üllatusena. Ka põlised bensiiniaustajad teadvustavad ja kiidavad diiselmootorite kütusesäästliku iseloomu. Keskmine diisel tarbib umbes 15-20% vähem kütust kui tema “bensukast” ekvivalent. Kuigi liitrihind tanklates on tõusnud peaaegu et bensiini tasemele, saab diiselkütust siiski tankida mõnikümmend senti odavamalt. Lisaks on diiselsõidukid suurte vahemaade läbimisel pommikindel valik. Levinud arvamus, et aastane läbisõit võiks jääda 20-25 000 kilomeetri juurde, vastab täielikult tõele.

Diisli võimekus sobib haagiste vedamiseks

Kuna diiselmootorid kannavad endas rohkem pöördemomenti või siis maakeeli – väänet, sobivad nad ideaalselt paatide, järelkärude ning kõiksuguste haagiste vedamiseks. Kuna suurim väändevahemik jääb madalate pöörete kanti, suudavad diislid enda järel raskusi tõmmata ilma igasuguse pingeta.

Diisel võib sportlik olla

Väide, et diisel ja sportlikus kokku ei käi, on samavõrd iganenud kui diisli tahmava ja klõbiseva traktoriga võrdlemine. Kas teadsite, et Le Mansi kestvussõidu võitsid kaheksal järjestikusel aastal diislid? Lisaks hoiavad ka mitmed noobelmarkide tootjad oma põnevamate sõidukite repertuaaris diiselmootoriga valikuid – ning seda sõidukogemuse arvelt kompromissi tegemata. Suur ja varakult saabuv maksimaalne pöördemoment lubavad head kiirendust ning vähem käikudega mängimist. Kombineerige see mõne hästiehitatud šassiiga ning välja võib tulla vägagi unikaalne sõiduelamus!

Allikas: Peugeot blogi

Back to top button
Close