HOBI / SPORT

Trennimotivatsioon: mida peaksid tegema, et regulaarselt trenni jõuda?

Sa maksad kallist spordiklubi liikmemaksu, kuid reaalsuses jõuad trenni pigem juhuslikult kui regulaarselt? Tee oma plaanid ümber.

Püstita mõõdetavad eesmärgid. „Näiteks, et püsid plankinguasendis 30 või 60 sekundit. Saavutused – kasvav jõud ja vastupidavus – motiveerivad sind ning hoiavad eesmärgile pühendununa,“ ütleb personaaltreener David Kirsch, kelle kliendiks on Jennifer Lopez.

Leia sobiv trenn, mis sulle sobib ja mida sa armastad.
„Erinevaid spordialasid ja treeningteooriad on ümberringi väga palju, ka infot selle kohta, mida neist võiks harrastada ja mida mitte. Kõik see võib olla üsnagi rõhuv ja segadusttekitav. Seni, kuni sa mingit spordiala hea meelega harrastad ning sellest rõõmu tunned, kujuneb see tasapisi su elustiili osaks,“ väidab New York City SoulCycle’i instruktor Akin Akman.

Tunnista viise, kuidas oled end alt vedanud. 
„Mõtle välja, kuidas need altvedamised tekkisid ja ütle endale, et väärid paremat kohtlemist,“ sõnab Tracy Anderson, treener, kes töötab Gwyneth Paltrow ja Khloé Kardashianiga.

Anna endale aega rutiini sisse elada. 
„Elustiilimuutus ei saa teoks üleöö, igapäevase elu muutmisel viib püsiva tulemuseni aegamisi edenemine. See võib olla midagi väga lihtsat – näiteks 30 minutit liikumist või trenni iga päev või mingi uue treeningu proovimine üks kord nädalas,“ ütleb ModelFiti looja, toitumisspetsialist Vanessa Packer.

Jälgi oma edenemist. 
„Edenemise jälgimine on hämmastav moodus näha tulemusi, mille nimel sa töötad ning jääda pühenduks. Soovitan paljudele oma klientidele päeviku pidamist. Osta kaustik ja kirjuta üles kõik sammud, mis sind eesmärgile lähemale viivad. Nii saad alati, kui end trenni tegemisest tüdinuna või väsinuna tunned (mida, olgem ausad, juhtub aeg-ajalt igaühega) pilgu üle täiskirjutatud lehekülgede libistada ja endale meelde tuletada, kui kaugele sa juba jõudnud oled ning kui tubli sa tegelikult oled olnud,“ juhendab New York City SoulCycle’i instruktor Eve Lynn Kessner.

Tee uus ajagraafik. 
„Koosta nädalaplaan, kuhu paiguta sisse ka trenniajad – võimaluse korral hommikul, sest siis tunned end erksamana kui pärast tööpäeva lõppu koju jõudes. Ja ära jäta trenne vahele! Tee need lihtsalt ära nii nagu sa kirja pannud oled. Mida vähem sa mõtled, seda vähem vabandusi sa trennist möödahiilimiseks leiutad,“ on Instagrami fitness-staar ja Fit Body Guides’i looja Anna Victoria resoluutne.

Leia trennikaaslane. 
„On see siis keegi, kellega sa oled just tutvunud või vana sõber, aitab kaaslane, kes sinuga koos treenib, sul edasi rühkida. Sa ei löö äratuskella kinni ega maga edasi, kuid tead, et saad hiljem selle eest kellegi käest hurjutada,“ selgitab Los Angeles SoulCycle’i instruktor Edward Pagac.

Hangi aktiivsusmonitor. 
„Vaata, et sa teeksid kindlasti 10 000 sammu päevas,“ ütleb personaaltreener Harley Pasternak, kelle klientideks on Kris Jenner ja Jessica Simpson.

Kindlusta, et trenni tegemine oleks alati vahva. 
„Küsi endalt, kas see konkreetne trenn või liikumine pakub mulle rõõmu? Ootad sa seda? Kas sul hakkab põnev, kui sellele mõtled? See, mis sütitab sind, ei pruugi sütitada teisi. Kui oled oma kehalise vormi suhtes kirglik, oled õigel teel,“ arvab Los Angeles SoulCycle’i instruktor David Zint.

Back to top button
Close