TERVIS

Uuring: täisteratooteks peetakse ekslikult seemneleiba, aga ka pähkleid ja ube

Fazer Eesti tellitud uuringust selgus, et kuigi 35 protsenti tarbijatest arvab, et nende toidulaual on piisavalt täisteratooteid, on inimeste teadmised täisterast siiski lünklikud. Näiteks peetakse lisaks täisterajahust toodetele täisteratoodeteks ka lisanditega saiu-leibu, aga ka pähkleid ja ube. Fazer Eesti esindaja sõnul võiks tarbijate teadlikkust tõsta täisteratoodet laiem valik.

Peamiselt tekitab segadust täisteraleiva eristamine seemneleivast, mida tihti ka niisama teraleivaks nimetatakse. „Seemne- või teraleivaks nimetatakse selliseid tooteid, milles on lisandina kasutatud erinevaid seemneid ja teri, mida toote pealispinnas ja sisus silmaga näha ja tekstuuris tunda. Täisteratoodeteks loetakse täisterastandardi kohaselt neid tooteid, milles on vähemalt 50% täisterajahu, mida tarbija ise süües kuidagi tekstuuris tegelikult ei erista. selgitab Fazer Eesti turundusjuht Riina Eedra.

Täisterajahuks on jahvatatud terved viljaterad koos kesta ja idudega, nii et neisse jäävad alles ka kasulikud kiudained, mineraalid ja vitamiinid. Paljud tarbijad aga teral ja täisterajahul seda vahet ei tee – tervelt 68 protsenti vastanutest peab täisteratooteks just sellist pagaritoodet, kus näevad tootes seemneid ja teri. 

Samuti avaldus uuringust teisigi väärarvamusi, mis Eesti tarbijatel täisteratoodete osas on. Näiteks peab ligi kolmandik tarbijatest täisteratooteks valget riisi, samuti lahterdatakse täisteraks pähklid ja oad. Ligi 60 protsenti omistab täisteratoodete omadused ka kaerahelvestele ning kolmandik rukkijahule, mis aga tingimata täistera ei ole, kui just pakendil see spetsiaalselt välja ei ole toodud.

Suur osa tarbijaid usaldabki enda teadmiste kõrval seda, mis on pakendil kirjas. „Kindlasti aitaks inimeste teadlikkust täisteratoodetest tõsta ka see, kui poelettidel oleks rohkem täisterajahust tooteid ning need seega ka tihemini tarbija ostukorvi jõuaksid,“ arvab Eedra.

Seejuures on Fazer turule toonud uusi täisteratooteid, kuid töötab selle nimel, et juba tarbijale tuttavate toodete retseptidesse täisterajahu lisada, et pagaritoodete toiteväärtust ja kasulikkust tõsta.

Back to top button
Close